SEMESTR IX
Jest to praktycznie ostatni semestr nauki. Prócz wymienionych niżej przedmiotów wiekszą część czasu zajmuje już pisanie pracy dyplomowej.
Oto prowadzone w tym semestrze przedmioty:
Technologia Nagrań -wykład + laboratorium | ||||||||
Syntetyzery foniczne -wykład + laboratorium + projekt | ||||||||
Akustyka Muzyczna -wykład + laboratorium |
Na wykładzie pogłebiana jest wiedza o różnych technikach nagrań, metodach masteringu. Można się także zapoznać się z zasadami montażu wideo. Na laboratorium swoją wiedzę realizuje się w praktyce. W kilkuosobowych grupach należy w ciągu miesiąca zrealizować stosunkowo ambitny program nagrań. Obejmuje on m.in. nagranie orkiestry lub chóru, realizację reportażu, mastering a także wykonanie postprodukcji wideofonicznej. To ostatnie zadanie polega na dubbingowaniu wybranej przez grupę reklamy telewizyjnej lub fragmentu filmu. Efekty są naprawdę interesujące.
W ramach przedmiotu poznaje się praktycznie wszystkie stosowane obecnie metody syntezy dźwięku: subtraktywną, addytywną, FM, falowodową (czyli popularny Wave Guide) i stochastyczną. O ile już standardowo na wykładzie czeka nas teoria a na laboratorium testowanie działających układów, to w ramach projektu trzeba zaprojektować konkretny model syntetyzera (np.: naśladujący dźwięk fortepianu, organów lub fletni pana) w programie SynthBuilder (na komputerach NEXT) i zrealizować go na procesorze sygnałowym (umieszczonym wewnątrz komputera NEXT). Na końcu należy nagrać fragment utworu pokazujący zalety zbudowanego syntetyzera.
W ramach wykładu każdy musi przygotować obszerny referat o wybranym instrumencie muzycznym i przedstawić go całej grupie. Podczas laboratorium poznaje się metamatyczne metody badania dźwięków instrumnetów muzycznych.