SPRZĘT FIRMY YAMAHA
Poniżej znajdziesz informację o profesjonalnym sprzęcie
audio firmy Yamaha,
z którym bardzo czesto spotykają się inżynierowie dźwięku
podczas swojej pracy.
|
|
Cyfrowa konsoleta 02R |
|
|
Cyfrowa konsoleta 03D |
|
|
Cyfrowa konsoleta 01V - tę
posiada katedra !! |
|
|
Procesor efektów SPX 990 |
|
|
Korektory cyfrowe: parametryczny
i graficzny |
|
|
Procesor pogłosowy ProR3 |
|
|
Monitory bliskiego odsłuchu NS10
+ wzmacniacz A100A |
|
|
Monitory bliskiego odsłuchu
NS2022 |
|
|
Crossover D2040 |
|
|
Końcówki mocy |
Cyfrowa konsoleta 02R
Podstawowe właściwości konsolety:
- 40 wejść: 24 analogowe (firmowo podłączone) i 16
cyfrowych (do dyspozycji użytkownika –dowolny wybór
standardu systemu cyfrowego)
- 16 bezpośrednich wyjść
- 6 pomocniczych wyjść AUX z możliwością ustawienia
dowolnego miejsca pobrania sygnału (przed czy po
faderze)
- 32 tory w domenie cyfrowej, możliwość jednoczesnego
nagrywania 16 ścieżek bezpośrednio lub 32 w miksie
- każde 8 kanałów posiada własny 32-bitowy procesor
sygnałowy (sterowany przez procesor centralny)
przetwarzający dźwięk w czasie rzeczywistym
- kompatybilność z wszystkimi poważnymi formatami
cyfrowymi
- na każdym wejściu możliwość niezależnej płynnej
regulacji czteropasmowych korektorów parametrycznych;
istnieje przy tym biblioteka korekcji o pojemności 128
nastaw (możliwy zapis i odczyt nastaw)
- na każdy kanał można dołączyć procesor dynamiczny
(ekspander, kompresor itd.); istnieje możliwość edycji
i zapamiętania ustawień; już pierwsza próbka sygnału
uruchamia kompresor; można wybrać pięć stopni
łagodności kolana
- dwa multiefekty (echo, chorus, delay, reverb, flanger,
auto pan itp.)
- wszystkie informacje o nastawach kanału pokazywane są
na wyświetlaczu LCD (rozdzielczość 320 ´ 240 punktów)
- każdy tor pozwala na obrót fazy (0°
lub 180°) i osłabienie w
domenie cyfrowej (po korekcji, w celu uniknięcia
przesterowania)
- Surround w różnych konfiguracjach (2 ´ 2,
3 ´1, 3 ´
2) z możliwością wyboru trajektorii przesuwu dźwięku
- 21 suwaków (o długości 100mm) sterowanych silniczkami
- możliwość parowania wejść
- możliwość stworzenia do czterech grup tłumików,
suwaki w ramach grupy są przesuwane z zachowaniem
proporcji
- wszystkie nastawy dotyczące faderów, korektorów itp.
-tzw. scena, może być zapamiętana (maks. 64) i
przywołana statycznie lub dynamicznie (z wykorzystaniem
kodu czasowego –SMPTE lub MIDI timecode); przy zmianie
wszystkich możliwych parametrów (w liczbie 3600)
przywołanie sceny zajmuje 3,5 ms
- możliwe sterowanie konsolą przez złącze MIDI
Exclusive, lub z konsoli innymi urządzeniami w tym samym
standardzie
- wewnętrzna krosownica –bez zmiany kabli zmiana
podłączenia sygnałów, np.: jeden sygnał na wiele
kanałów, ale z podziałem na pasma (w celu zastosowania
kompresji pasmowej)
- możliwość zapamiętania do 16 miksów
- standardowo 512 kB pamięci, z możliwością rozbudowy
do 2,5 MB (1 MB na karcie rozszerzającej)
- możliwość łączenia konsol kaskadowo –bez
ograniczeń na maksymalną liczbę; dla testów
maksymalnie wykorzystano 6 konsol O2R, dla plenerowej
produkcji teatralnej w USA –4
- wbudowany generator sygnałów sinusoidalnych (100Hz,
1kHz, 10kHz) i szumu białego
- przetworniki analogowo-cyfrowe (na wejściach) 20-bitowe
z 64-krotnym oversamplingiem; cyfrowo-analogowe 20-bitowe
z 8-krotnym oversamplingiem (na wyjściach stereo) lub
18-bitowe z 8-krotnym oversamplingiem (na wyjściach AUX)
- wskaźnik wysterowania stereo 21-segmentowy (każdy
segment po dwa rzędy LED’ów)
- możliwość rozbudowy w oparciu o dodatkowe karty
rozszerzające
- dynamika przetworników wewnętrznych: 190dB
- dynamika analogowa: 110-112 dB (według producenta), 125
dB (pomierzona dla 12,7kHz)
- przesłuchy między kanałami: 95 dB
- częstotliwość próbkowania: 44,1kHz, 48kHz
(wewnętrzna), 30-50 kHz (zewnętrzna)
- waga: 29kg
- rozmiary (szerokość ´
wysokość ´ głębokość):
663 ´ 226
´ 685 mm
- cena: 13000DM (ze wskaźnikiem wysterowania: 40 000 zł)
Cyfrowa konsoleta 03D
Podstawowe właściwości konsolety:
- tańsza i mniejsza od konsoli 02R; przeznaczona dla
studiów postprodukcyjnych
- 26 wejść: 16 analogowych + 1 stereo, 8 cyfrowych
- 4 wyjścia AUX
- software wewnętrzny jak w 02R
- wbudowany port protokołu firmy SONY, co pozwala na
dołączenie kamery standardu BETA
- możliwość podłączenia myszki
- rozbudowane niektóre efekty (np.: delay) w porównaniu z
02R
- pamięć 50 scen; każda scena zawiera ok. 2000
parametrów ustawianych przez użytkownika
- możliwość definiowania przeznaczenia przycisków przez
użytkownika
- 32-bitowe procesory dźwięku –dynamika: 192dB
- przetworniki A/C i C/A jak dla O2R
- dynamika analogowa: 110-112 dB
- częstotliwość próbkowania: 44,1kHz, 48kHz
(wewnętrzna), 32-48 kHz ± 6%
(zewnętrzna)
- waga: 16kg
- rozmiary (szerokość ´
wysokość ´ głębokość):
460 ´ 516 ´
204 mm
- cena: 12000 zł
Cyfrowa konsoleta 01V
Podstawowe właściwości konsolety:
- najnowsza i najtańsza z cyfrowych konsolet Yamahy
- 16 wejść analogowych (12 mikrofonowo-liniowych
monofonicznych i 2 liniowe stereo) przy czym istnieje
możliwość dokupienia karty z dodatkowymi 8 wejściami
cyfrowymi
- 4 wyjścia AUX
- 1 główne wyjście stereofoniczne (w postaci analogowej
i cyfrowej)
- wewnętrzna krosownica
- przetworniki analogowo-cyfrowe (na wejściach) 20-bitowe
ze 128-krotnym oversamplingiem, cyfrowo-analogowe
20-bitowe z 8-krotnym oversamplingiem (na wyjściu
głownym) lub 18-bitowe z 8-krotnym oversamplingiemr (na
wyjściach AUX)
- możliwość stosowania 4 typów kart rozszerzających
- funkcja SOLO z różnymi możliwościami odsłuchu
- pamięć 99 scen
- 22 wbudowane procesory dynamiki
- biblioteka korekcji z zapisanymi 40 ustawieniami i
możliwościa zapisu do 40 własnych ustawień
- bezpośredni dostęp do EQ i panoramy
- 2 wbudowane procesory efektów z bezpośrednim dostępem
do regulacji parametrów efektu; biblioteka efektów
zawierająca 42 efekty podstawowe (oparte o algorytmy
procesorów Yamaha ProR3 i REV500) i możliwość zapisu
do 57 własnych
- możliwość sterowania konsoletą przez komunikaty MIDI
- wbudowany generator testowy (sinus 100Hz, 1kHz, 10kHz,
szum różowy oraz impulsy szumowe)
- wyświetlacz LCD (320 ´ 80
punktów)
- 15 suwaków o długości 60mm sterowanych silniczkami
- dynamika: 105dB (od wejścia stereo do wyjścia stereo)
- dither od 16 do 24 bitów
- częstotliwość próbkowania 44,1kHz (wewnętrzna), od
44,1kHz (-10%) do 48kHz (+6%) zewnętrzna
- przesłuchy między kanałami dla 1kHz: 70dB
- waga: 12,5kg
- rozmiary (szerokość ´
wysokość ´ głębokość):
430 ´ 149 ´
520 mm
- cena: 3770DM
Procesor efektów SPX 990
Podstawowe właściwości procesora:
- wykorzystanie 20-bitowych przetworników A/C i C/A przy
częstotliwości próbkowania 44,1kHz
- dynamika 106dB
- pamięć 180 efektów (80 w ROM’ie, 100 do dowolnego
wykorzystania przez użytkownika)
- dostępne 4 efekty wstępne (kompresor i korektor) i 36
głównych (reverb, delay, echo, modulacje itp.)
- możliwość zapisu (i odczytu) parametrów za pomocą
wymienialnych kart
- cena: 3000 zł
Korektory cyfrowe: parametryczny i
graficzny
Podstawowe właściwości korektorów:
- stereofoniczne
- opóźnienie sygnału do 240 ms
- na wejściu 6 filtrów NOTCH
- sterowania z komputera PC
- 40 pamięci korekcji
Procesor pogłosowy ProR3
Podstawowe właściwości procesora:
- 6 podstawowych efektów z możliwością ustawienia 7-8
parametrów dla każdego efektu
- maksymalne opóźnienie: 99s
Monitory bliskiego odsłuchu NS10 +
wzmacniacz A100A
Podstawowe właściwości:
- 60 W RMS
- przy zmianie fazy w jednym kanale o 180° został w sygnale jedynie
pojedyncze dźwięki
- opóźnienie o 0,1ms w jednym z kanałów przesuwa bazę
dźwięku
Monitory bliskiego odsłuchu NS2022
Podstawowe właściwości:
- przy zmianie fazy w jednym kanale o 180° ginie dużo mniej sygnału niż
dla NS10
- opóźnienie o 0,1ms w jednym z kanałów nie zmienia
dźwięku
Crossover D2040
Podstawowe właściwości:
- podział na typy głośników
- opóźnienie 420m w skokach po 7m
- offset delay –do wyrównania położenia głośników
Końcówki mocy
- seria H: 2 ´ 900W przy 4W